روزنامه آسیایی اکسپرس – هشدار کلاهبرداری ATM: توصیه های متخصص در مورد چگونگی جلوگیری از قربانی شدن

[ad_1]

بر اساس گزارش سرویس پیشگیری از شکارچیان کلاهبرداری ملی، نرخ کلاهبرداری برای کارت ها در بریتانیا در سه ماهه پایانی سال 2021 42 درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ از سال 2017 است.

پلیس به کاربران خودپرداز درباره یک کلاهبرداری جدید از دستگاه های پول نقد هشدار می دهد که در آن مجرمان می توانند جزئیات کارت را سرقت کرده و حساب های بانکی را در عرض چند دقیقه تخلیه کنند.

قربانیان گزارش می‌دهند که کارت‌های آن‌ها توسط دستگاه‌های خودپرداز نگهداری می‌شود و دستگاه‌ها دستگاه‌های پرداخت خود را قبل از ظاهر شدن پیامی مبنی بر «در دسترس نبودن سرویس» روی صفحه نمایش داده‌اند.

Brean Horne، کارشناس امور مالی شخصی در سایت مقایسه، NerdWallet، به مردم هشدار می دهد که هنگام برداشت پول از دستگاه خودپرداز بیشتر مراقب باشند.

برین می‌گوید: «این سرقت‌ها با قرار دادن یک دستگاه محتاطانه روی درگاه کارت دستگاه انجام می‌شود، که جزئیات کارت را اسکن می‌کند، داده‌ها را به مجرم منتقل می‌کند و سپس از بازگرداندن کارت جلوگیری می‌کند».

کلاهبرداران راه های مختلفی برای دسترسی هوشمندانه به حساب جاری شما و خرج کردن پول شما در عرض چند دقیقه دارند. بنابراین بسیار مهم است که مراقب باشید و اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از خود در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز انجام دهید.

اگر پس از بلعیده شدن کارت خود مشکوک به کلاهبرداری مشکوک هستید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که کارت بانکی خود را لغو یا تعلیق کنید.

پنج اقدام احتیاطی که هنگام برداشت پول از دستگاه خودپرداز باید رعایت کرد

  • مکان مناسب را انتخاب کنید: در حالت ایده‌آل، همیشه باید از دستگاه خودپردازی استفاده کنید که در یک منطقه با نور مناسب با نظارت دوربین مداربسته، مانند خیابان شلوغ و یا در یک ساختمان امن قرار دارد. در صورت امکان، از استفاده از دستگاه خودپرداز بعد از نیمه شب، یا دستگاهی که در منطقه متروکه قرار دارد، خودداری کنید. اگر در مکانی ناآشنا هستید و احساس ناامنی یا عدم اطمینان در مورد برداشت از ATM دارید، ریسک نکنید. در عوض، سعی کنید جایگزین مطمئن تری برای پرداخت پیدا کنید.
  • هشیار بمانید: قبل از استفاده، لحظه ای را برای بررسی هرگونه فعالیت مشکوک در اطراف دستگاه خودپرداز اختصاص دهید. همچنین ارزش دارد قبل از استفاده از دستگاه بررسی کنید که آیا شما دنبال شده اید یا ممکن است کسی از شما جاسوسی کند. وقتی پول خود را از دستگاه می‌گیرید، آن را دور از دستگاه خودپرداز یا فقط زمانی که به مکان امنی رسیدید بشمارید، زیرا توصیه نمی‌شود که پول نقد را در یک مکان عمومی باز انجام دهید.
  • از پین خود محافظت کنید: همیشه هنگام وارد کردن پین خود، نمای صفحه کلید ATM را با دست خود مسدود کنید. هرگز پین خود را در اختیار کسی قرار ندهید، مگر اینکه یکی از دوستان یا اعضای خانواده مورد اعتماد شما باشد و آنها فوراً نیاز به دسترسی به آن داشته باشند. اگر از طریق تماس تلفنی یا ایمیل با شما تماس گرفته شود، به یاد داشته باشید که بانک ها هرگز پین شما را نمی خواهند. بنابراین، هرگز توسط کسی که آن را درخواست می کند، متقاعد نشوید. داشتن پین یا رمز عبور یکسان برای بیش از یک کارت نیز می تواند امنیت شما را به خطر بیندازد. سعی کنید شماره پین ​​های مختلفی برای هر کارت داشته باشید و مطمئن شوید که حدس زدن آنها آسان نیست.
  • دستگاه خودپرداز را به دقت بررسی کنید: کلاهبرداران می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی نامحسوسی به نام «اسکیمر» را که می‌توانند هر چیزی را که شما وارد می‌کنید، ضبط کنند. مهم است که قبل از وارد کردن پین، دستگاه را به‌دقت بررسی کنید، مخصوصاً شکاف کارت و صفحه‌کلید. گاهی اوقات این دستگاه های مبهم حتی می توانند پول نقد شما را نگه دارند. اگر این اتفاق افتاد، به شعبه بانک خود مراجعه کنید یا برای کمک با شماره رایگان تماس بگیرید. برای احتیاط بیشتر، رسیدهای خودپرداز را بی احتیاطی دور نیندازید، زیرا اطلاعات موجود در آنها ممکن است علیه شما استفاده شود.
  • از غریبه ها کمک نخواهید: اگر در استفاده از دستگاه مشکل دارید، ممکن است بخواهید از کسی که در حال عبور است کمک بگیرید. اگرچه ممکن است در مواقع اضطراری مشکلی نداشته باشد، هرگز پین خود را فاش نکنید یا از آنها نخواهید که تراکنش را از طرف شما انجام دهند. سعی کنید از کسی که در نزدیکی بانک کار می کند کمک بگیرید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید