روزنامه آسیایی اکسپرس – سیل پاکستان: زندگی ویران شده، نیم میلیون بی خانمان

[ad_1]

آب‌های سیل در پاکستان همچنان زندگی صدها هزار نفر را ویران می‌کند زیرا خانه‌ها، جاده‌ها، محصولات زراعی و احشام توسط سیل‌های ویرانگر در این کشور آسیای جنوبی از بین رفته است.

در روز جمعه دوم سپتامبر، ارتش گزارش داد که از زمان آغاز تلاش‌های نجات، حدود 50000 نفر از جمله 1000 نفر را از طریق هوا تخلیه کرده است.

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی (NDMA) اعلام کرده است که منطقه آسیب دیده معادل منطقه بریتانیای کبیر همچنان در حال افزایش است، گزارش شده است که حداقل 1208 نفر از جمله 416 کودک را کشته اند.

با این حال، با توجه به اینکه باران‌های موسمی بعدی به زودی در منطقه می‌بارد، در کنار آب‌های ذوب یخچال‌های طبیعی شمالی به دلیل تغییرات اقلیمی، و همچنین هند در تلاش برای کاهش بارندگی، دریچه‌های سیلابی خود را باز می‌کند، وضعیت در پاکستان به طرز چشمگیری بدتر می‌شود. آمدن روزها.

پاکستان در سه ماهه ژوئن تا آگوست تقریبا 190 درصد بیشتر از میانگین 30 ساله خود باران دریافت کرد که در مجموع 390.7 میلی متر (15.38 اینچ) بود.

مقامات گفته‌اند که چندین پرواز کمک‌های بشردوستانه با حمل تدارکات تازه در حال ایجاد یک پل هوایی بشردوستانه به پاکستان سیل زده شده است، زیرا تعداد قربانیان از 1200 نفر گذشت و خانواده‌ها و کودکان به ویژه در معرض خطر بیماری و بی خانمانی هستند.

سازمان ملل متحد و پاکستان درخواست مشترکی برای دریافت 160 میلیون دلار کمک اضطراری برای کمک به 3.3 میلیون نفر آسیب دیده از سیل بی سابقه که به بیش از یک میلیون خانه خسارت وارد کرده است، صادر کرده اند.

آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف هشدار داده است که تعداد زیادی از کودکان ممکن است بر اثر بیماری جان خود را از دست بدهند.

عبدالله فاضل، نماینده یونیسف پاکستان در نشست خبری ژنو گفت: «اکنون خطر بالایی از بیماری‌های کشنده و انتقال سریع آب وجود دارد – اسهال، وبا، دانگ، مالاریا». او گفت: «بنابراین خطر مرگ کودکان بیشتر وجود دارد.

در منطقه دادو در سند، یکی از استان‌های آسیب‌دیده، چندین روستا زیر 11 فوت (3.35 متر) آب قرار داشتند.

در همسایگی مهر، اهالی در تلاش برای جلوگیری از ورود سیلاب به شهر در حال ساخت یک دایک بودند.

مقامات هواشناسی پیش‌بینی می‌کنند که در ماه سپتامبر باران‌ها و سیل‌های ناگهانی بیشتر شود، در حالی که مناطق جنوبی برای موجی از آب رودخانه سند آماده می‌شوند.

فرح ناورین، مدیر پاکستان در آژانس بین‌المللی کمک مرسی کورپس، به آسوشیتدپرس گفت که حدود 73000 زن ظرف یک ماه آینده زایمان خواهند کرد و آنها به پرستاران ماهر، حفظ حریم خصوصی و امکانات زایمان نیاز دارند. او گفت در غیر این صورت، بقای مادران و نوزادان در خطر خواهد بود.

استان سند از اردوگاه های امدادی خواسته است تا پزشکان و افسران پزشکی زن بیشتری را مستقر کنند تا از مراقبت های کافی اطمینان حاصل شود زیرا زنان باردار و مادران جوان بیشتری در کنار آب آواره شده اند.

کریس کی، مدیر کشور پاکستان برای برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفت که سیل همچنین احتمالاً کار امداد رسانی را در همسایه افغانستان مختل می کند، با توجه به نقش این کشور به عنوان یک مسیر ترانزیتی کلیدی.

بر اساس برآوردهای اولیه دولت پاکستان، این ویرانی تاکنون 10 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است که این رقم در حال افزایش است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید