روزنامه آسیایی اکسپرس – از داستان گویی تا کشتن ببرها


مینی فصل جشنواره فیلم هندی لندن و جشنواره فیلم هندی بیرمنگام در ژوئن آغاز می شود

امسال، بزرگترین جشنواره فیلم جنوب آسیا در بریتانیا و اروپا در جشنواره های معتبر BFI، Barbican (لندن) و MAC (بیرمنگام) برگزار می شود. جشنواره فیلم هندی لندن و جشنواره فیلم هندی بیرمنگام یک فصل منتخب از فیلم‌ها و فیلم‌های کوتاه را در ماه ژوئن به نمایش می‌گذارند و برنامه بزرگ‌تری در ماه سپتامبر در سراسر بریتانیا بازمی‌گردد.

فصل هیجان‌انگیز ژوئن که در لندن توسط بنیاد باگری پشتیبانی می‌شود، شامل اولین نمایش اروپایی فیلم چند ستاره داستان‌گو به کارگردانی آنانت مهدوان در 22 ژوئن در BFI Southbank و 23 ژوئن در MAC بیرمنگام است. این فیلم مجلل بر اساس نوشته‌های ساتیاجیت ری ساخته شده است و شامل بازی‌های جذابی از هنرپیشه‌های هندی پارش راوال به‌عنوان نویسنده‌ای مبارز به همراه عادل حسین و تانیستا چاترجی در میان بازیگران پر زرق و برق ارائه‌شده توسط استودیو جیو است.

برنده جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز، مستند پرتأثیر To Kill A Tiger با داستان دلخراش، اما در نهایت امیدبخش یک نوجوان روستایی و پدر دوست داشتنی‌اش، که بی‌ترس جامعه خود را درگیر می‌کنند، به بریتانیا می‌آید. خواستار عدالت، زمانی که زن جوان مورد حمله گروهی از مردان قرار می گیرد.

ویترین ویژه این جشنواره، فیلم‌های جدید آسیایی بریتانیایی از جمله پیش‌نمایش ویژه درام کمدی The Effects of Liing قبل از اکران در ITVX است، با بازیگران بریتانیایی تمام ستاره از جمله لیلا رواس، مارک ویلیامز، نوین چودری، آس بهاتی و باسکر پاتل. . پلتفرم همیشه محبوب ما از فیلم های کوتاه بریتانیایی-آسیایی است که استعدادهای جدید و نوظهور فیلم را از سراسر بریتانیا به نمایش می گذارد.

کارگردان N Padmakumar (A Billion Color Story) با داستان عاشقانه فوق العاده زیبا Max, Min & Meowzaki (برای اولین بار در بوسان) به جشنواره بازگشت. این فیلم جذاب برای همه گربه سانان و طرفداران انیمه ضروری است.

اولین نمایش اروپایی مستند آمریکایی Call Me Dancer به کارگردانی لزلی شامپین و پیپ گیلمور، فیلمی است که در رویاهای شما زندگی می کند، سفر مانیش، یک نوجوان رقصنده خیابانی کاریزماتیک از بمبئی را ترسیم می کند که رویای ورود به دنیای باله را بر خلاف میل دارد. پدر و مادر مبارز او

اولین کار جذاب سیذارت چاهان کارگردان، کلونی آمار زندگی مخفیانه و مرتبط ساکنان یک بلوک آپارتمانی ویران شده در یک شهر تپه ای کوچک در هیمالیاهای پایین را آشکار می کند و از تمایلات جنسی و ناامیدی های عاطفی پرده برداری می کند.

جشنواره بسیار خوشحال است که ویترین کلاسیک ویژه ای را در باربیکن از دو ویژگی برنده جایزه کارگردان دیپا مهتا و بازیگر نقش آفرینی ناندیتا داس، آتش و زمین، و پس از آن بحث های میزگردی ارائه می دهد.

پرطرفدارترین برنامه سالانه فیلم کوتاه Too Desi Too Queer، تکمیل فصل ژوئن در سینما است، که شامل اولین نمایش جهانی مستند کشف کالی – 25 سال باشگاه افسانه‌ای است که صعود صحنه LGBTQIA+ آسیای بریتانیا را نشان می‌دهد.

در کنار فصل سینما، جشنواره مجموعه ای از بسته های شورت را به صورت آنلاین در BFI Player از 22 ژوئن ارائه می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره به www.londonindianfilmfestival.co.uk و www.birminghamindianfilmfestival.co.uk مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید