روزنامه آسیایی اکسپرس – جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا برندگان خود را با حق امتیاز بالیوود اعلام کرد

[ad_1]

مکالمه پایانی

بازیگر کهنه کار، پونام دیلون; و فیلمساز سرشناس جمیل دهلوی

در میان مهمانان اضافی

جشنواره 25 را جشن می گیردهفتم نسخه سالگرد با موضوع “تقدیر داستان های ما”.

جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا – طولانی ترین جشنواره فیلم جنوب آسیا در جهان که امسال بیست و پنجمین جشنواره خود را جشن می گیردهفتم سالگرد – سالانه خود را ارائه کردند زبانهای روی شعله آتش جوایز در جشن اختتامیه بر یکشنبه 14هفتم می، BFI Southbank.

به میزبانی بازیگر، یاسا اهلوالیا (پیکی بلایندرز) مهمانان مراسم اختتامیه شامل چهره های سرشناس سینمای هند بودند، راجکومار رائو، پونام دیلون و شبانه عزمی; بازیگران، نیمرا بوچا، عادل حسین و سوپریت بدی; فیلمسازان، جمیل دهلوی، آلانکریتا شریواستاوا، شیلادیتیا بورا و ناتالیا سیام; بازیگر کودک، ساتندرا سونی; فیلمنامه نویس، شاعر و ترانه سرا، جاوید اختر; رقصنده جوان بی بی سی برنده، شیام داتانی; و سازنده دیجیتال مشهور در سطح جهانی دین (بالیوودبوی).

برندگان جایزه زبان‌های آتش در سال 2023:

بهترین فیلم کوتاه: مدهوی – کارگردان، جاسینتا چارلز

جایزه منتخب Wallahs Film: جامعه مودب – کارگردان، ندای منظور

تم جشن داستان های ما: ناتالیا سیام – رد پا روی آب

بهترین فیلم، انتخاب کیوریتور: کاملی – کارگردان، سرمد خوسط

بهترین فیلم مستند: ترانس کشمیر

بهترین کارگردان اولین: Manish Mundra – سیا

مشارکت در سینمای هندی: پونام دیلون

بهترین کارگردان: سودانشو ساریا – سنا

ایجاد امواج در سطح جهانی: عادل حسین – رد پا روی آب

بهترین بازیگر مرد: رادیکا مدان – سنا

بهترین فیلم: باگوان بهاروس – کارگردان، شیلادیتیا بورا

تغییر قهرمانی: نیمرا بوچا

جایزه یک عمر دستاوردکمک به سینمای جهانی: جمیل دهلوی

پیشگام: راجکومار رائو

شورای بریتانیا امسال سفارش همکاری بین جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا و دانشکده هنر و معماری دره ایندوس را با عنوان تجسم مجدد آزادی – فضایی برای انعکاس. از هنرمندان پاکستانی و بریتانیایی پاکستانی دعوت شد تا فیلم های کوتاهی را بسازند که در طول جشنواره به نمایش درآمدند و به هر یک از آنها گواهینامه ای از طرف شورای بریتانیا در جشن اختتامیه اعطا شد. هنرمندان عبارت بودند از:

عمر کنت برای شیک پوشان آلبرتوپولیس

حمیرا امتیاز برای اتصال بدون ریشه، یک آزمایش هوش مصنوعی

کولدیپ ختری برای واچان

ثمین علی برای هانیه

نیرمال بانو برای جمهوری درختان زاری

ستاره بالیوود و برنده جایزه Tongues on Fire Trailblazer، راجکومار رائو (ببر سفید، بدای دو، شهید)، گفتگوی پایانی به سبکی باشکوه بود که در مورد سفر حرفه ای درخشان او روی صحنه بحث می کرد. جشن اختتامیه با استقبال بازیگری کهنه کار، پونام دیلون (نوری، یه وادا رها، سوهنی ماهیوال، و فیلمساز تحسین شده، جمیل دهلوی (جنه، خون حسین)، در مکالمه روی صحنه. همچنین نمایش ویژه جشن صدمین سالگرد را به نمایش گذاشت نشست فرهنگ ها، یک فیلم میراثی به مناسبت صدمین سالگرد شروع همکاری نمادین بین پریما بالرین، آنا پاولوا و رقصنده مشهور هندی، اودی شانکار، از اولین اجرای آنها در خانه اپرای سلطنتی در سال 1923.

جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا در مکان هایی در سراسر لندن، لستر و گلاسکو برگزار شد که توسط زبان ها در آتش و توسط BFI و شورای هنر انگلستان، هم اعطای وجوه از لاتاری ملی و هم حمایت از بخش دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش (DCMS). #اینجابرایفرهنگ. جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا توسط شرکای پخش برگزار شد،تلویزیون SONY و رادیو Lyca; و شریک تلویزیونی برای مسابقه فیلم کوتاه UKAFF بود تلویزیون شورت.

در طول 25 سال گذشته، این جشنواره نیرویی برای قهرمانی در سینمای زن محور جنوب آسیا و تجلیل از زنان در فیلم – پشت و جلوی دوربین – بوده است. جشنواره ای که توسط زنان و متحدان فمینیست اداره می شود، برنامه های آن سالانه به دنبال برهم زدن وضعیت موجود مردسالارانه و آغاز گفتگوهای چالش برانگیز در مأموریت خود برای حمایت و ترویج برابری جنسیتی در سینما بوده است. سالانه فیلم‌هایی را به نمایش می‌گذارد که تابوهای اجتماعی را به چالش می‌کشند، و یک پلتفرم متقاطع را برای تجلیل از استعدادهای نوظهور و هنرمندان جدید فراهم می‌کند و در عین حال داستان‌های عجیب و غریب را نیز به خط مقدم جشنواره می‌آورد.

این “تجلیل از داستان های ما” موضوع سال جشن نقره‌ای جشنواره، مجموعه‌ای از داستان‌های فیلم را با محوریت تجربه بریتانیایی آسیایی ارائه می‌کند – بازتعریف و بازتعریف ریشه‌ها و رویاهای خود در یک سرزمین خارجی. مجموعه‌ای از فیلم‌های بلند، فیلم‌های کوتاه، مستند و داستان‌های LGBTQ+ که مبارزاتی را به تصویر می‌کشد که در ساختارهای خانواده محافظه‌کار زندگی می‌کردند. به چالش کشیدن وضعیت موجود؛ و جشن آزادی داستان‌های مهاجرت آن به بریتانیا، بریتانیای امروزی را که بر اساس نژاد، طبقه و جنسیت از هم گسسته است، بررسی می‌کند. جوایز زبان‌های روی شعله آتش امسال به اهدای کمک به دنیای سینما که این موضوع را منعکس می‌کردند، تجلیل شد.

نکات برجسته شامل افتتاحیه گالا در بریتانیا از سنا (هند، 2022) در BFI Southbank، با حضور بازیگر اصلی، Radhika Madan (پاتااخا) و کارگردان، سودانشو ساریا (لوف). این فیلم مشاهده‌ای از انتخاب‌ها و معضلاتی است که زنان در محل کار شرکت‌ها با آن روبرو هستند و تفاوت‌های جنسیتی را برجسته می‌کند.

این اولین نمایش انگلستان از کاملی (پاکستان، 2022) جدیدترین فیلم سرمد خوسط، یکی از تحریک آمیزترین نویسندگان پاکستان را ارائه کرد. این فیلم با بازی صبا قمر و نیمرا بوچا، کشمکش زنی را بین حس وفاداری به همسرش که هشت سال ناپدید شده بود، و امیال نفسانی اش که او را وادار به ادامه دادن می کند، به تصویر می کشد.

به عنوان بخشی از رشته LGBTQ جشنواره، اولین نمایش انگلستان از ترانس کشمیر (هند، 2022) نگاهی اجمالی به فرهنگ منحصربه‌فرد و انعطاف‌پذیری زنان تراجنسیتی در کشمیر در حالی که برای تامین حقوق اولیه بشر مبارزه می‌کنند، ارائه کرد.

این فیلم پایانی در تئاتر کیلن، لندن ارائه کرد برتر جهان از باگوان بهاروس (هند، 2023). بازیگران، وینی پاتاک (بهجا فرای) و ساتندرا سونی؛ و کارگردان، شیلادیتیا بورا (آواز عقرب ها) در یک پرسش و پاسخ که توسط مجری رادیو بی‌بی‌سی 4، ویجی آلس، درباره فیلم بحث می‌کرد، شرکت کرد – داستان دو پسر روستایی که با درک خود از خدا و دین در پس زمینه یک جنبش ملی‌گرایانه هندو در اواخر دهه 1980 مبارزه می‌کنند.

جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا سالانه میزبان ترکیبی از فیلم های الکتریکی است. مجموعه سخنرانی های تامل برانگیز; کارگاه های مخاطبان؛ اجرای زنده؛ نمایشگاه هنرهای تجسمی؛ مستر کلاس ها؛ و مسابقه سالانه فیلم کوتاه. به عنوان جشنواره (که قبلاً به عنوان زبان های آتش شناخته می شد) و کمدی آسیایی بریتانیایی مهم، خدایا مرا مهربان کن، به ترتیب جشن 25 سال، این نهادهای فرهنگی گرد هم آمدند تا داستان های ما را جشن بگیرید – از هویت مشترک، فرهنگ و آینده– نمایش ویژه قسمت نمادین، رفتن برای انگلیسی، در تئاتر بک لندن و سپس پرسش و پاسخ با نویسنده/بازیگران، نینا وادیا و کولویندر گیر. و نویسنده، سانجیف کوهلی.

صحبت کردن زندگی در کتابخانه بریتانیا، جاوید اختر، دریافت‌کننده، فیلمنامه‌نویس، غزل‌سرای و شاعر، پادما بوشان را ارائه کرد. و تهیه کننده و نویسنده تلویزیونی، نسرین منی کبیر، کتاب محاوره ای خود را در بحثی درباره ذهن یک نابغه خلاق زنده می کنند. شبانه عزمی، بازیگر برنده جایزه، همسر اختر به آنها پیوست.

مسترکلاس کارگردانان با آلانکریتا سریواستاوا این فیلمساز، نویسنده، کارگردان و مجری برنده جایزه را ارائه کرد که در مسیر حرفه و مسیر حرفه ای خود جستجو می کرد. شیواستاوا که به عنوان یکی از رویاپردازان برجسته معاصر هند در نظر گرفته می‌شود، دنیای داخلی زنان را از طریق فیلم‌هایش با ویژگی‌های مورد تحسین منتقدان، از جمله رژ لب زیر برخای من و Dolly Kitty Aur Woh Chamakte Sitare; و سری های وب محبوب مانند ساخته شده در بهشت و بمبئی بیگمز.

موسس و مدیر جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا، دکتر پوشپیندر چودری ام بی ای می گوید UKAFF همیشه بستری برای داستان های ناشنیده بوده است. به مدت 25 سال، ما با موفقیت فضایی را برای این داستان های ناگفته فراهم کردیم تا به جوامع بریتانیا برسد تا بتوانیم بحث های قابل تاملی در مورد احساس تعلق، جذب، فرهنگ و شرطی شدن خود داشته باشیم. این فیلم‌های روشنگر و الهام‌بخش، موضوعات تابو سنتی و مسائل دشوار را از طریق دیدگاه زنانه در جامعه مردسالار به مخاطبان گسترده‌تر می‌تاباند. امسال، فیلم‌های منتخب ما به‌دلیل اینکه چگونه تجربیات ما را به‌طور واقعی ضبط و روایت می‌کنند، قلب و ذهن ما را به شدت باز کرده‌اند. ما آگاهانه دیدگاه‌های آسیای جنوبی را که توسط جنوب آسیایی‌ها برای مخاطبان جهانی بیان می‌شود، جریان می‌دهیم تا داستان‌های ما به جوامع اطلاع داده و آن‌ها را متحول کند.»

جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا مدیر خلاقیت، سمیر بهمرا می گوید موضوع UKAFF برای جشن گرفتن داستان‌هایمان، ما را بر آن داشته است که با چیزی روبرو شویم که جرأت تصدیق و نادیده گرفتن آن را نداریم. فیلمسازان بریتانیایی آسیایی و آسیای جنوبی ما داستان های بدیع و معتبری ساخته اند که به طرز آسیب پذیری زشت ترین بخش های طبیعت ما را آشکار می کند. با این کار، آنها شکستگی ما را روشن کردند، جوهره هایی را که ما را به هم پیوند می دهند به ما نشان دادند و ما را سرشار از امید کردند که بتوانیم پذیرش آن را بیاموزیم و شروع به درمان کنیم. این فیلم‌های درخشان و استعدادهای سینمایی جهان ما را شکل می‌دهند و این لذتی باورنکردنی است که در سال نقره‌ای UKAFF در دسترس تماشاگران بریتانیایی قرار بگیرند.»

راج باددان، مدیر عامل رادیو لایکا می گوید «این یک جشنواره فیلم باورنکردنی بوده است! و کلاه به تیم شگفت انگیز UKAFF و زبان ها در آتش برای برگزاری یک رویداد فوق العاده و به یاد ماندنی. ما در رادیو Lyca خوشحال شدیم با اجرای عالی و هیجان زده از شراکت ما برای سال های آینده.”

میرا میستری، رئیس بازاریابی شبکه های سونی پیکچرز در بریتانیا و اروپا می گوید: ما یک بار دیگر مفتخر بودیم که با جشنواره فیلم آسیایی بریتانیا که 25 سالگی خود را جشن گرفت، مشارکت داشتیمهفتم سالگرد. با تمرکز بر سینمای پویا و رویایی، برگزارکنندگان تلاش زیادی برای ترتیب دادن یک برنامه دیدنی انجام دادند که شامل جوایز جشنواره، نمایش در مکان‌های شاخص، نمایش فرش قرمز، چت زنده و اجرا بود. این جشنواره پر ستاره به مخاطبان، فیلمسازان، بازیگران، سازندگان موسیقی، از هر سن و قومیتی فرصتی برای کشف صداهای جدید جنوب آسیا و تجلیل از صداهای جا افتاده داده است. مایلیم به همه برندگان جوایز تبریک بگوییم. یک تشکر بزرگ از کل تیم UKAFF و زبان‌های آتشین. نکات مهم جشنواره به زودی از تلویزیون SONY پخش خواهد شد.

نیدی شارما، مدیر بازاریابی و رویدادهای انبه می گوید ما بسیار مفتخریم که به عنوان شریک بازاریابی و فروش ترجیحی برای UKAFF انتخاب شده ایم، که امسال نمایش فوق العاده ای را تولید کرده است. ما خوشحالیم که به همکاری خود با یک سازمان پیشگام که در نوآوری سرمایه گذاری می کند ادامه می دهیم، زیرا اینجاست که آینده خود را پیدا خواهیم کرد.”

بیش از 30 میلیون پوند هر هفته برای اهداف خوب در سراسر بریتانیا توسط لاتاری ملی جمع آوری می شود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید