روزنامه آسیایی اکسپرس – آخرین فرصت برای دریافت واکسن رایگان COVID-19

[ad_1]

پس از 30 ژوئن، بسیاری از مردم نمی توانند واکسن کووید را از NHS دریافت کنند

ویروس COVID-19 بیش از سه سال است که در گردش است، اما واکسن‌ها جان افراد بی‌شماری را در سراسر جهان نجات داده‌اند – ما را از بیماری‌های جدی و بستری شدن در بیمارستان محافظت می‌کنند.

NHS آنها را به صورت رایگان برای همه بزرگسالان و کودکان بالای 5 سال ارائه کرده است. با این حال، پس از 30 ژوئن، فقط به افرادی که در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند، واکسن ارائه می شود.

دکتر Jeeves Wijesuriya، پزشک عمومی در لندن و مشاور بالینی برنامه واکسیناسیون COVID-19 می‌گوید: «اکنون اکثر مردم پیشنهاد خود را برای واکسیناسیون COVID-19 پذیرفته‌اند. اما پس از 30 ژوئن، بسیاری از مردم نمی توانند واکسن کووید را از NHS دریافت کنند.

بنابراین، اگر فقط یک واکسن کووید-19 زده اید، یا اصلاً واکسن نزده اید، لطفاً قبل از اینکه خیلی دیر شود، واکسن خود را رزرو کنید.»

دکتر Wijesuriya توضیح می دهد که برخی از افراد ممکن است منتظر باشند تا واکسیناسیون خود را انجام دهند.

من چند بیمار داشته‌ام که می‌گویند نگران عوارض جانبی واکسن هستند و می‌خواهند منتظر بمانند تا افراد بیشتری آن را تزریق کنند.

اکنون، میلیون‌ها بزرگسال و کودک در سراسر جهان واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند، از جمله افرادی از جوامعی مانند ما.

مانند همه داروها، عوارض جانبی خفیف و کوتاه‌مدت می‌تواند وجود داشته باشد و همه به یک شکل تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند، اما آنها بهترین راه برای ایفای نقش ما در محافظت از خود و عزیزانمان در برابر تأثیر این ویروس هستند. ”

واکسن های COVID-19 ارائه شده توسط NHS حاوی تخم مرغ، گوشت خوک یا گوشت گاو نیستند.

واکسن جدیدتر (ساخته شده توسط Sanofi-GSK) حاوی روغن مشتق شده از کوسه است. سایر واکسن‌های NHS کووید حاوی محصولات حیوانی نیستند و دانشمندان مسلمان گفته‌اند که این واکسن‌ها برای رژیم حلال مجاز و مناسب هستند.

اگر نیاز به سفر به خارج از کشور دارید، پیروی از آخرین توصیه های سفر در مورد واکسیناسیون نیز مهم است. می توانید شرایط ورود را در www.gov.uk/foreign-travel-advice بررسی کنید.

برخی از کشورها همچنان از شما می خواهند پس از ورود مدرکی مبنی بر وضعیت واکسیناسیون کووید-19 خود را نشان دهید. بنابراین گرفتار نشوید و واکسن خود را به صورت آنلاین در www.nhs.uk/COVIDvaccine رزرو کنید یا با شماره 119 به صورت رایگان تماس بگیرید. و اگر قبلاً واکسن خود را زده‌اید، می‌توانید یک کارت به‌روز NHS COVID Pass را دانلود یا چاپ کنید.

پیشنهاد بهاره برای کسانی که بیشترین ریسک را دارند

از آنجایی که محافظت در برابر کووید (از ابتلا به ویروس یا واکسیناسیون قبلی) به مرور زمان محو می شود، NHS دوباره واکسن COVID-19 را در بهار امسال به کسانی که به آن نیاز دارند ارائه می دهد. این افراد شامل افرادی که تا 30 ژوئن 2023 75 سال و بالاتر خواهند بود، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، و ساکنان خانه های مراقبت سالمندان (و نیمی از ساکنان خانه مراقبت واجد شرایط قبلاً تزریق کرده اند) می شود.

پس از اینکه دولت تصمیم گرفت در اواخر سال قبل از زمستان دوباره به چه کسی واکسن پیشنهاد شود، NHS به مردم اطلاع خواهد داد که نوبت آنها چه زمانی است که ارائه دهند.

پیگیری سلامتی شما

زمان بهتری برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای نجات جان سایر واکسن‌ها و بررسی اینکه آیا شما و عزیزانتان از واکسن‌هایتان به‌روز هستید، وجود ندارد. برای جبران دوزهای فراموش شده از واکسیناسیون های معمول، هرگز دیر نیست.

می‌توانید در www.nhs.uk و جستجوی «واکسن‌های NHS و زمان انجام آن‌ها» درباره واکسن‌های مختلفی که خود و فرزندتان باید داشته باشید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اگر مطمئن نیستید که فرزندتان قرار است واکسن بزند یا آن را فراموش کرده است، می توانید کتاب قرمز او را بررسی کنید یا با پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید